Tuesday, August 20

I`m Back with LEGO STARWARS

Selamat pagi semua ! Harini  sampai awal kat ofis, jadi sempatlah aku update ke blog yang berkurun dah tak update ni. Jom kembali berblog!

Bagi yang baru jengah ke blog aku, 


"Haiiiii nama saya Lynn. Nama awak sape?"

Haa gicheww nak berkenalan. Hahaha. Yang tak kisah nak jawab boleh drop kat komen bawah yer nama korang sape. Dapat bagi link blog korang sekali pun lagi bagus, boleh aku pergi menjengah. Hehehe.

Aku selesa membahasakan diri dalam blog ni sebagai aku sebab emosi tu rasa lebih mendalam dan lebih rapat dengan diri sendiri dan pembaca. Cewah ! ( Ntah hape hape kan? ) Tapi korang janganlah kasar kasar cara penulisan aku ni. Aku ni lembut orangnya tapi tegas sikit. Aiceyhh. Menjual betul ek.

Membebel je pagi pagi buta. So berbalik pada post pertama pada tahun 2019, aku nak share apa yang aku buat semalam. Semalam masuk ofis pagi pagi macam biasa baca email. Sekali ting tong, email masuk. Tapi takderlah bunyi ting tong kan. Aderlah bunyi tu kan. Ntah macam mana aku nak describe dalam perkataan tu aku tak tau. Jangan tanya aku lebih lebih.

Kat email tu bertulis. 

"From 19th August until 1st September, 40% off to all starwars items except for bla bla bla bla"

Adalah jenis jenis lego yang tak dapat promo kan. Sebab stok baru.

Sekali terus teringat BB8 ! LEGO yang lama giler diidamkan. dari zaman sebelum kawen yang tak beli beli pasal mahai ngat ngat. Harga asal RM450++ weh ! Aku tak ingat lah exact harga. Kalau pergi berjalan dalam Park nampak BB8 ni aku siap nangis lagi tepi kotak tu. ( Jangan percaya part aku nangis tu ! ) Oh ! Lupa bagi tau korang, aku ni kerja kat Legoland Malaysia. Jadi sesiapa nak tanya pasal Legoland boleh lah tanya aku sikit sikit tu aku jawablah. Tapi jangan tanya pasal tiket free. Aku bukan print tiket pakai air liuq weh !

Lepas aku tau pasal promo ni aku pun check dengan member yang hantar email tadi tu BB8 tersenarai tak dalam list promo. Sekali ada weh ! ADAAAA !

Aku dengan tidak senang duduknya aku cakap kat member aku tu, tolong simpankan boleh tak? Tengahari aku datang ambik. Ko bayangkan penantian tu suatu penyeksaan tau. Punyalah lama aku tunggu BB8 ni promo. Sekali promo announce je terus grab. Nak tengok yang mana. Ni yang bawah ni.


Pagi tu aku dah tak senang duduk dah. Resah gelisah pasal teringat BB8 aku yang nak kena ambik tengahari tu. Aku tak puas hati, aku cari apa lagi LEGO yang promo. Search punya search aku nampak Tie Fighter pulak. Aku call lagi weh tanya ada tak yang ni, tolong simpankan. Hahaha. Kegilaan aku membuak buak dah. Orang perempuan kan, kalau dengar SALE tu macam dunia nak runtuh dah. Tie Fighter macam gambar kat bawah ni.


Walaupun idaman Tie Fighter aku adalah yang lebih besar dari ni sebenarnya, tapi yang ni pun aku dah kira bersyukur dah ni. Mantap ! So akhirnya tengahari tu aku pergilah ambik baby baby aku ni. Suka aku. Macam 1 mission dalam life kau dah complete dan kau kena pergi next level. Aku happy giler !


Korang nampak kegembiraan diwajah tu? Hahaha. Aku happy ! 



Korang ada tak mission yang belum complete dalam life? Meh share mana tau ada yang mission sama dengan aku. Hehehe.

No comments:

Post a Comment