Tuesday, August 20

Eatclean : Sambal Belacan Kelentang Kelentung

Hey korang ! Selamat tengahari ! Pagi tadi lepas subuh aku dah berhempas pulas dah kat dapur buatkan bekal untuk aku dengan Mr Husband. Menukang kat dapur buat sambal belacan kelentang kelentung. 

Again eh ! Nama sambal belacan tu ialah,

" Sambal Belacan Kelentang Kelentung "

Memandangkan aku dah start eat clean, so Mr Husband pun kena ikut eat clean sekali lah gamaknya. Hahaha. Bertabahlar dia. 

So menu aku harini simple jer. 

Ayam memang aku dah perap siap siap guna serbuk cajun sejak beberapa hari lepas so by the time aku nak guna aku tinggal defrost pastu masak. Aku tinggal goreng dalam air fryer tanpa minyak atau bakar jer. 

Sambal belacan kelentang kelentung ni bahan dia senang je dan boleh dijumpai dalam peti ais korang. 

1 ) Cili Padi
2 ) Cili Merah
3 ) Garam sikit
4 ) Tomato

Kasik tumbuk je semua sekali pastu siap sambal belacan kelentang kelentung aku. 

Then Salad dengan baby tomato. Nasi 1 mangkuk paling kecik.

Bekas bekal ni aku pakai bekas Ikea biasa korang buat beli bungkus meatball tu ( Haaa kan dah terbayang meatball ikea dalam kepala ). Jadi korang tengok gambar ni korang agak agaklah berapa banyak nasi yang aku letak tu.

Atas nasi tu aku hias lah sikit dengan seaweed kan. Nak bagi lawo orang kata nak masukkan dalam blog. Cewahh !

Pastu sebiji epal. Siap !


Aku sebenarnya tengah buat Intermittent Fasting. Aku 
bukanlah acah acah Lisa Surihani, tapi ada lah sikit acah acah tu. Hahaha. Sebelum ni memang aku dah buat dan menjadi ! 10kg turun dalam masa 2 bulan weh ! Mr Husband balik dari Dubai tak kenal aku time tu. Hahaha. ( Kau tengok drama pukul 7 dia ! )

Korang buat IF, Eatclean. Memang terbaiklah. Lagi satu aku ada tambahan suplemen just untuk boost metabolisma aku. Aku ambik Shaklee Cinch Tea Mix. 

So far alhamdulillah. Aku masih melangkah untuk turunkan berat badan aku seperti yang disarankan doktor. Hehehe. Aku takderlah gemuk sangat cuma bila korang nak sesuatu korang kena korbankan sesuatu. Paham dak?

Dalam kes aku, aku kena korbankan lemak aku untuk dapatkan baby. Haa paham dak? Tak paham lagi telepon aku terus, nanti kita jumpa aku ulang ayat yang sama.

So itulah kisah aku sikit sebanyak. Hehehe. Nampak muka bahagia Mr Husband time dia kenyang? Sampai telinga dia senyum !

Tapi senyum tu yang buat aku cairrr~~.... Choiii !!

No comments:

Post a Comment